گاه نوشته ها

مهدی دزفولی هستم، وبلاگ نویسی را از شهریور ماه 1382 آغاز کردم.علاوه بر وبلاگ نویسی، فعالیت های مختصر مطبوعاتی (همکاری با هفته نامه پنجره، فصلنامه ارغنون، روزنامه شرق و اعتماد) و مستند سازی هم داشته ام.پیش از این سردبیر سابق سایت خبری تحلیلی شفاف و مدیر اجرایی فصلنامه ارغنون بوده ام.

پیش از این 3 وبلاگ دیگر داشته ام که به دلایلی یا فعالیت آن ها متوقف شد و یا با فیلتر مواجه شدند و این وبلاگ چهارمین وبلاگی است که در آن می نویسم.امیدوار اینجا محلی برای تبادل آرا و نظرات مختلف باشد و بتوانم به صورت مستقیم نوشته های خودم را در اختیار دیگران قرار دهم.

بایگانی

میر حسین موسوی و شبهه نفوذ در انقلاب!

دوشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۴۶ ق.ظ

در ماه ها و سال های بعد از انتخابات سال 88 و حتی این روزهایی که نزدیک به چهار سال از حصر میر حسین موسوی می گذرد شبهه ای در مورد وی و گذشته اش مطرح می شود و آن این است که موسوی دارای انحرافات فکری بوده است و برخی ها حتی وی را عامل نفوذی و فراماسونر معرفی می کنند و این گفته خود را هم به برخی از مخالفین موسوی در اواخر دهه 50 و دهه 60 نسبت می دهند.

اما در میان همه این ها آیت الله خامنه ای که نماینده وقت مجلس شورای اسلامی در دوره اول بودند و از نزدیک میر حسین موسوی را نیز می شناختند و رابطه نسبی و فامیلی نیز با او داشته اند در تاریخ 12 شهریور 1360 در مجلس شورای اسلامی درباره او گفته بودند:


میر حسین موسوی


راجع به آقای موسوی به قول آن گوینده‌ی راستگو که گفت «ما کنت احسب ان یعیر مثل ذات الاجمل» درباره‌ی همه خیال می‌کردیم انتقاد بشود، درباره‌ی مهندس موسوی من واقعاً تصور نمی‌کردم کسی زبان به انتقاد از ایشان باز کند. اولاً بنده ایشان را خیلی خوب می‌شناسم، از همه‌ی کسانی که نسبت به ایشان تعریف کرده‌اند یا انتقاد کرده‌اند بنده ایشان را بیشتر و بهتر و با مدت زمان بیشتری می‌شناسم. آن‌چه درباره‌ی ایشان از گرایش‌ها گفته شده است دروغ محض است و شاهد بر همه‌ی اینها روزنامه‌ی جمهوری اسلامی است.

شما کدام ارگان مطبوعاتی را در این کشور سراغ دارید که از روز اول این انقلاب یعنی از روز انتشارش که اندکی بعد از پیروزی انقلاب بوده تا این ساعت در خط مستقیمی که شما اسمش را خط امام می‌گذارید و درست هم هست حرکت کرده باشد و به این جامعه و به اندیشه‌ها و به ذهنیت عظیم این ملت خط داده باشد و به ویژه مقالاتی که خود ایشان نوشته است، شما ایشان را به مصدق‌گرایی متهم می‌کنید. این بزرگ‌ترین بهتانی است که شما به ایشان می‌زنید. ایشان کسی است که خط ملی‌گرایی را به صورت یک تز، به صورت یک نظریه‌ی مطرح قابل قبول در این زمان، با قاطعیت و به‌طور مستدل در روزنامه رد کرد.
این مقالات روزنامه است و بروید نگاه کنید. متهم می‌کنند ایشان را به علاقه‌مندی و گرایش به فلان یا بهمان گروهک، کذب محض است این معنا، من با ایشان معاشرت نزدیک داشته‌ام. من ایشان را می‌شناسم، من از ذهنیت ایشان مطلعم و من شهادت می‌دهم امروز و روز قیامت که تمام این ادعاها دروغ است. و من واقعاً‌تصور نمی‌کردم که کسی راجع به آقای مهندس موسوی با این سابقه‌ی درخشان یک چنین مطلبی را بیان کند. البته باز هم حرف در این زمینه زیاد است که چون وقت کم است… (+)(فیلم در اینجا موجود است)


اما چهار سال بعد در آبان ماه 1364 زمانی که اختلافات آیت الله خامنه ای و میر حسین موسوی به اوج حود می رسد نیز آیت الله خامنه ای صرفا مخالفت خود را بر مبانی افکار اقتصادی و قانون شکنی های میر حسین موسوی اعلامی می کنند و می گویند بنده به دلیل این خصوصیات وی را مناسب سمت نخست وزیری جمهوری اسلامی ایران نمی دانم اما چون امام صلاح دانسته اند ایشان مجددا نخست وزیر شوند بنده هم ایشان را مجددا به این سمت انتخاب می کنم و به مجلس شورای اسلامی معرفی می کنم.( متاسفانه بعد از سال 88 آن جلسه تاریخی در آبان ماه 1364 به دلیل حساسیت های تاریخی از سایت مجلس شورای اسلامی حذف شده است و به همین دلیل نتوانستم عین عبارات و لینک معتبر را در اینجا قرار دهم.)


بعد از رحلت امام خمینی(ره) هم به دلیل اختلافات فکری موسوی با آیت الله خامنه ای و هاشمی رفسنجانی وی تا سال های سال گوشه نشین بود و به کارهای شخصی خود مشغول بود و در تمامی آن سال ها با آنکه اختلاف نظر وجود داشت اما وی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بود  و در دانشگاه تربیت مدرس نیز تدریس می نمود و سمت های مختلف دیگری را نیز در اختیار داشت از جمله مشاور مقام معظم رهبری.


تمامی این ها نشان می دهد با آنکه موسوی فردی با تفکرات چپ سوسیالیستی در اقتصاد و سیاست بود و تحت تاثیر افکار شریعتی و پیمان قرار داشت اما همواره به عنوان فردی درون نظام حساب می شد و در مدت 20 سال بعد از نخست وزیری ( از 68 تا 88) نه فردی می گفت وی خائن و نفوذی بوده است و نه مدعی ماسون بودن او بودند و متاسفانه بعد از وقایع سال 88 به دلیل تصفیه حساب های سیاسی دهه 60 با وی این اتهامات وارد شد.

موسوی هرگونه اشتباه و خطای سیاسی هم داشته باشد یقینا اینگونه قضاوت کردن در مورد وی نه اخلاقی و نه درست است و یقینا این نوع قضاوت ها هم نه از سر دلسوزی برای انقلاب است و نه برای انقلاب تاثیر مثبتی هم دارد.ای کاش افرادی که این سخنان را مطرح می کنند کمی هم دلسوز انقلاب و حقیقت بودند و فکری برای پاسخگویی در آخرت می کردند.

نظرات  (۲)

درود،
از شواهد و اتفاقت ١٠ سال گذشته اینگونه پیداست که عده ای نفوذی قصد پیاده سازی برنامه ریزی های مخوف اسراییل و آمریکا در منطقه را دارند
فروپاشی ایران، جنگ منطقه ای برای تضعیف اسلام، بازاری دائمی برای کارخانه های اسلحه سازی آمریکا و نقشه های دیگری از این قبیل
تفرقه بیت اقوام ایرانی را به شخصه در ٤ سالی که در تبریز بودم دیدم موج نژادپرستی که سالهاست گریبان آذربایجان را گرفته است، در این میان نارضایتی هموطنان عراب و کرد و بلوچ هم گرچه گاها منطقی است ولی بی تاثیر از تحریکات خارجی نیست،
جنگ منطقه ای که نقشه سنتی أمریکا و انگلیس است و سالهاست بر اختلافات منطقه ای دامن میزند، اختلافات مرزی ، مذهبی و نژادی از جمله آن است،
ولی نکته بسیار مهمی که میخواهم به آن اشاره کنم نقش احمدی نژاد خائن در این بازی کثیف است، جهت ناگهانی قیمت ارز از یاد کسی نرفته جهشی که باعث تشدید اختلاف طبقاتی در جامعه شد فقرایی که فقیرتر شدند و ثروتمندانی که اگر ثروتمندتر نشدند وضعشان بدتر هم نشد زیرا املاک و دارایی های غیر نقدی شان به نسبت جهش دلار رشد داشت،
باند احمدی نژاد که به جاست او و دار و دسته اش را فراماسونر و نفوذی خطاب کنیم 
با پخش مستند ظهور این نوید را به امریکا و غرب دادند که خاورمیانه تا سالهای سال مکانی مطمئن برای فروش سلاحهای شما خواهد بود،
حضور داعش در منطقه نشان داد جنگ میتواند عاملی برای کاهش قیمت نفت هم باشد! 
فساد در (به قول احمدی نژاد) درپاکترین دولت تاریخ چنان گسترده و خانمانسوز و گستاخانه بود که سالها طول خواهد کشید اقتصاد ایران سر بلند کند، 
چگونه است که اصولگرایان فریب خورده و اصولگرایان ناپاک دارای منافع اقتصادی به همراه این عجوبه تاریخ سیاسی ایران که با ژست عوامفریبانه و به ظاهر مظلومانه همچون گرگی در لباس میش دم از فراماسونر بودن میرحسین موسوی میزنند!
به راستی جای تعمق دارد که این آفت چه بر سر باغ وطن خواهد آورد

سلام

مطلب شما بسار جالب و مفید بود و به شخصه استفاده کردم.

اما نکته ای که قابل تامل است این است که متاسفانه آقای موسوی با آن سوابق درخشان در انقلاب؛ سال 88 به عده ای اجازه دادند تا از سادگی ایشان استفاده شود و اخبار و وقایع را انطور که اطرافیانش دوست داشتند به وی القا کنند.

همان اتفاقی که در بیت مرحوم منتظری با آن جایگاه, اتفاق افتاد

و البته

والعاقبة للمتقین...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی