گاه نوشته ها

مهدی دزفولی هستم، وبلاگ نویسی را از شهریور ماه 1382 آغاز کردم.علاوه بر وبلاگ نویسی، فعالیت های مختصر مطبوعاتی (همکاری با هفته نامه پنجره، فصلنامه ارغنون، روزنامه شرق و اعتماد) و مستند سازی هم داشته ام.پیش از این سردبیر سابق سایت خبری تحلیلی شفاف و مدیر اجرایی فصلنامه ارغنون بوده ام.

پیش از این 3 وبلاگ دیگر داشته ام که به دلایلی یا فعالیت آن ها متوقف شد و یا با فیلتر مواجه شدند و این وبلاگ چهارمین وبلاگی است که در آن می نویسم.امیدوار اینجا محلی برای تبادل آرا و نظرات مختلف باشد و بتوانم به صورت مستقیم نوشته های خودم را در اختیار دیگران قرار دهم.

بایگانی

تاریخ تکرار می شود؟

يكشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۴۳ ب.ظ

انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی

انتخابات مجلس ششم شورای اسلامی در شرایطی در بهمن 1378 برگزار شد که جناح چپ آن روزها ، سرخوش از پیروزی در انتخابات دوم خرداد 76 بود و قصد داشت با فتح سنگر به سنگر تمامی ارکان حاکمیت را بدست آورد و بتواند از این طریق فاتح نظام شود. برای آنها پیروزی در مجلس ششم و شورای شهر اول تهران همین حکم را داشت و تمام تلاش خود را انجام دادند تا نظام را به زانو در آورند اما با اشتباهات تاکتیکی و راهبردی بازی برای آنها بر عکس شد و از سال 1382 تا 1390 در هر انتخاباتی شرکت کردند به نتیجه ای جز شکست نرسیدند.اما انتخابات سال 92 ریاست جمهوری برای آنها امید تازه ای را زنده کرده است و تجریه 2/5 سال اخیر نیز حکایت از آن دارد که جناح راست در اوج انفعال است و جناح چپ نیز در اوج تجربه اندوزی و حالا قصد دارد از این تجربه های تاریخی خود استفاده کند. اما این بار یک تفاوت جدی با دفعه قبل دارد.اگر در سال 82 جناح چپ اشتباه تاریخی کرد و قدرت را واگذار کرد این بار تجربه آن سال را در اختیار دارد و اگر بتواند فاتح مجلس دهم باشد بعید است که جناح راست به این زودی ها بتواند به سادگی کمر راست کند. ایا تاریخ تکرار می شود و جناح راست این بار نه تنها اشتباه تاکتیکی بزرگی در مقابل جناح چپ می کند بلکه اشتباه کشنده ای را نیز مرتکب می شود؟ باید منتظر ماند و دید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی