گاه نوشته ها

مهدی دزفولی هستم، وبلاگ نویسی را از شهریور ماه 1382 آغاز کردم.علاوه بر وبلاگ نویسی، فعالیت های مختصر مطبوعاتی (همکاری با هفته نامه پنجره، فصلنامه ارغنون، روزنامه شرق و اعتماد) و مستند سازی هم داشته ام.پیش از این سردبیر سابق سایت خبری تحلیلی شفاف و مدیر اجرایی فصلنامه ارغنون بوده ام.

پیش از این 3 وبلاگ دیگر داشته ام که به دلایلی یا فعالیت آن ها متوقف شد و یا با فیلتر مواجه شدند و این وبلاگ چهارمین وبلاگی است که در آن می نویسم.امیدوار اینجا محلی برای تبادل آرا و نظرات مختلف باشد و بتوانم به صورت مستقیم نوشته های خودم را در اختیار دیگران قرار دهم.

بایگانی

 

مناظره با دکتر مجید تفرشی پیرامون مستند قمار و پرونده ایران گیت (مک فارلین) روز جمعه 17 مرداد 1399 از ساعت 22 به وقت تهران به صورت لایو اینستاگرام در پیج دکتر تفرشی و مهدی دزفولی برقرار خواهد بود.

 

برای مشاهده بخش اول و دوم و سوم برنامه می توانید اینجا و اینجا و اینجا را مشاهده نمائید.

 

برای شنیدن فایل صوتی مناظره اینجا و اینجا و اینجا را می توانید کلیک نمائید.

 

 

  • سید مهدی دزفولی

سید مهدی دزفولی

مک فارلین

نظرات  (۱)

این روش شما در طرح مسائل سیاسی گذشته که مسئولین هنوز جوان در این راه هستند کمکی به حل مشکلات جامعه آشفته امروز ما ندارد و بیشتر دستاویزی برای بهره برداری جناح خاض از منکوب کردن جناح دیگر میباشد که در جامعه ما بسیار رواج و در ناپایداری حکومت نقش اساسی دارد . با این روش نمیشود یک واکاوی در امر گذشته را برای تجربه اندوزی داشت و در گفتگو با مجید تفرشی این امر گوشزد میشود . اگر هم بپذیریم تمام مطالب شما حقیقت محض بوده باشد در آن زمان هنوز ساختارهای حکومت پایددار نشده است و بسیار متفاوت با امروز میباشد که تمام نهادها و ارگانها در ساختار جایگاه و مسئولیت مشخصی دارند ولی در آن زمان افراد همگام با انقلاب بدون تجربه این نقش ها را ایفا میکردند و احتمال خطا بسیار میباشد . فراموش نکنیم که اکثریت افراد همگام با انقلاب فاقد تجریه حکومتداری با امکانات و شرایط امروزی بودند و محکوم کردن یک فرد مشکلی را حل نمیکند . اشکال اساسی ما در رجوع به تاریخ گذشته که برای تجربه اندوزی باید مفید باشد این است که بصورت قضاوتی وارد میشویم که فقط باید در آن تاریخ یک فرد معصوم یا شیطان شود و حد وسطی هم ندارد و برای همین اشتباهات گذشته را تکرار میکنیم و در یک دور چرخشی قرار گرفته ایم که از تغییرات خارج از جامعه خود غافل هستیم و رشد فکری متناسب با شرایط را از دست میدهیم . البته تمام این مطالب را میتوان با شرح و توضیح بیشتر بیان کرد . 

در صفحه شما امکان اتصال قایل وجود ندارد و این کار را سخت میکند .   

پاسخ:
با سلام و تشکر

اولا آن شیوه مذاکره و پیش بردن امور مشخص بود که نادرست و غلط هست و ربطی به جوان بودن و تازه پیروز شدن انقلاب نداشت. اینکه شما مخفی کاری بکنی و کار غلطی رو به پیش ببری و بعد هم که آشکار شد دروغ بگی ربطی به جوان و پیری نداره ثانیا اینکه شما پشت پرده بری کاری بکنی و در آشکار هم بیای در موردش حرف های دیگری بزنی و زمانی که اسناد آمریکایی ها منتشر شد بگویی دروغ است یعنی اینکه شما برای مخاطبت حداقل شعور را هم قائل نیستی. ثالثا هدف ما از پرداختن به این موضوعات عبرت گرفتن برای آینده هست و الا گذشته که گذشت و رفت و اگر برای آینده از آن عبرت نگیری هیچ ارزشی ندارد. آقای مجید تفرشی هم قبول دارد که آن مذاکرات درست و خوب به پیش نرفت اما چون متاسفانه دو قطبی فکر می کنند و احساس می کنند در حال مناظره هستیم برای منکوب کردن من آن حرف ها را هم می زنند که مثلا من می گویم جناح مقابل اصلاح طلب ها بروند مذاکره بکنند و ... . من اشاره هم کردم که نه اصولگرا هستم نه اصلاح طلب. داریم بی طرفانه بحث می کنیم و می گوئیم این فکر و این روش مذاکره در این 4 دهه آدم های مشخصی داشته است که تقریبا در تمام مذاکرات بوده اند و همیشه هم یک نتیجه بد گرفته اند. مذاکرات مک فارلین می توانست خیلی بهتر و اصولی تر هم به پیش برود. من هم مخالف مذاکره نیستم. من مخالف مذاکره بد هستم

موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی